Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

51
0

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 51 bijdragen

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Voor mensen die fulltime werken zijn de huidige openingsuren van het gemeentehuis niet haalbaar. Voorstel om één avond in de week toch tot 20u open te zijn. Of zelfs zaterdagvoormiddag (en dan eventueel enkel op afspraak werken).
Tine M.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Nog meer communicatie via facebook en Instagram
H V.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Meer openingsuren na 17u zodat er geen verlof genomen moet worden om papierwerk te regelen. Niet iedereen kan dit. Ook zonder afspraak langs kunnen komen, want soms is de volgende afspraak meer dan een week in de toekomst. Dit is niet altijd praktisch. Of soms is een afspraak niet nodig, bv een rijbewijs afhalen duurde letterlijk 3 minuten. Dit zou zonder moeten kunnen.
K M.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Waarom niet zoiets als een soort van loket, dat je letterlijk naar de mensen, die moeilijk ter been zijn, kunt brengen? Ik denk aan een soort van rijdend kantoor dan, dat op bepaalde dagen in een bepaalde wijk staat.
Gunter L.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Digitale en fysieke dienstverlening gaan hand in hand en kunnen mekaar versterken. Een digitale dienstverlening ondersteund door degelijke systemen (eenvoudig meldingen maken, attesten aanvragen, afspraken maken, subsidies aanvragen...) gekoppeld aan een menselijke aanpak (telefonische bereikbaarheid, fysieke openingsuren van loketten...) zorgen voor diensten die voor iedereen toegankelijk zijn.
Geert T.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Niet enkel eenafspraak moeten maken voor iedere pietluttigheid en de mensen gelijk proberen te helpen. Liever even in een rij te staan dan 28 handelingen doen om proberen bij de juiste persoon ersoon een afsraak te hebben die hopelijk die dag niet ziek is of dergelikk
Luc V.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
1: Ik heb een probleem online gemeld bij de politie maar er kwam geen reactie op. Gino Put was vroeger wijkagent en hij reageerde wel. 2: Als alleenstaande is 1 rol grote huisvuilzakken per jaar zelfs teveel.
Wim D.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Een balie waar je altijd terecht kan (binnen de uren) Niet 14 dagen moeten wachten op een afspraak
An O.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Iemand die meekijkt en meeleest naar schriftelijke communicatie om die ook toegankelijk te maken voor laag geletterden en anderstalige nieuwkomers. Hoe beter ze het begrijpen, hoe gemakkelijker ze toegeleid worden naar activiteiten die hun participatie en integratie bevorderen.
Ann D.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Diepenbeek centrum is niet meer toegankelijk, waardoor het gemeentehuis minder bereikbaar is. Misschien kunnen er voor een aantal zaken zitdagen op locatie georganiseerd worden voor de minder mobiele mensen? Ik denk aan cc rooierheide of lutselus of zaal terloght.
Dimitri N.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Niet alleen digitale contacten maar hou ook rekening met inwoners die niet of niet helemaal mee zijn in de digitale wereld. De taal op de digitale platforms is niet altijd voor iedereen goed verstaanbaar. Persoonlijke contacten met een medewerker kunnen hieraan verhelpen, maar worden nu bemoeilijkt door het feit dat er enkel met afspraken gewerkt wordt. Graag contacten zonder voorgaande afspraak.
Omer J.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
normale openingsuren zonder afspraken ook rekening houdende met werkende mensen
E H.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Eenvoudiger toegang tot hulp via een gemeentelijke app en vergeet in deze niet de service aan senioren.
Benny B.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
1 keer per maand op zaterdag het loket openen
C G.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Nog meer inzetten op digitalisatie en AI tools
Davy F.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Laat de 'vuilbakkenronde' uitvoeren door 1 medewerker, wat is de meerwaarde van dit te doen met 4 waarvan er 3 in de wagen blijven zitten? Stop met onkruid branden, dit helpt niet. investeer in een deftige borstelmachine en laat de tijdsverkwisting van de dure gasverbranding overgaan naar werkuren waar de hardnekkige 'vlekken' met de hand worden aangepakt.
Johan T.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Een centrale plek waar je terecht kan met al je vragen voor de gemeente, niet versnipperd.
R R.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Niet meer bellen of mailen voor een afspraak. Er is personeel voldoende en als je eens moet wachten is dat geen ramp.
Erno S.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Diensten van de gemeente bereikbaar ZONDER afspraak!
Gerard V.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Centraal loket waar men terecht kan met alle vragen en enkel daar waar nodig een doorverwijzing naar een afspraak of andere locatie. Met andere woorden meer kans bij een bezoek dat men onmiddellijk een oplossing kan aanbieden. Iedere reeds gedigitaliseerde dienstverlening ook samen met de burger tonen indien men toch nog naar een loket komt. Zo wordt de burger geïnformeerd en geholpen op termijn.
Ronny J.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Online afspraken bij het gemeentehuis direct in een echte online agenda i.p.v. een contactformulier waar je dan nog eens een antwoord op moet krijgen... Beetje verouderd systeem.
K. C.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Een duidelijke onthaalplek die comfortabel en leesbaar is, met voldoende bezetting om dat eerste contact zo vlot mogelijk op te vangen.
Christa M.
0 0
lees meer

Samen naar toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening

Idee voor toegankelijke en kwaliteitsvolle dienstverlening
Ik vind het absurd dat je voor een papiertje "dat 2 minuten duurt" af te halen, een afspraak moet maken. Als je lang werk nodig hebt, vind ik afspraak ok.
An O.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 51 bijdragen